Nyitvatartás: Hétfőtől - Péntekig 7:00-18:00
2025 április 7-én délelőtt különleges találkozásra került sor a Gregor József Általános Iskola 2.a osztályos diákjai és a Szegedi Bárczi EGYMI óvodás és tanulásban akadályozott 1.osztályos diákjai között. A Gregor iskola tanulói két csoportban, 14-14 fővel, osztályfőnökük Zsarkó Mária vezetésével látogattak el a gyerekekhez. A program célja közös élmények megélése, ismerkedés, elfogadás és nyitottság erősítése volt. A szemléletformáló program keretében a többségi iskolából érkezett gyerekek Zelk Zoltán: A három nyúl c. meséjét bábozták el saját készítésű bábjaikkal a Bárczis gyerekeknek. A mese után az ovisok mozgással kísért dalokat adtak elő. Majd közös zenés játékot kezdeményeztünk a gyerekek számára, melynek célja a kapcsolatfelvétel, egymás iránti szimpátia kifejezése volt. A játék lényege, hogy egy nagyméretű plüss szívecskét adogattunk körbe zenére, majd amikor megállt a zene, akinél a szív éppen volt, egy számára kedves gyermeknek adhatta át. Külön kérés volt, hogy az ovisok iskolás gyermeket, az iskolások ovist válasszanak. A gyerekek a kezdeti szégyenlősség után egyre nyitottabbá váltak egymás felé, többen öleléssel is üdvözölték egymást. A csoportvezető gyógypedagógus bemutatta a gyerekeket az iskolások számára, megfogalmazva az ő nehézségeiket, de kiemelve a jó tulajdonságaikat is. Az iskolások nagyon érdeklődőek voltak, sokat kérdeztek és maguk is megfogalmaztak értékes gondolatokat. Ezután már párokba, kisebb csoportokba rendeződve ismerkedtek tovább a gyerekek. Beszélgettek, illetve közös játékban vettek részt. A gyerekek a kezdeti izgalmak és félelmek után egyre közelebb kerültek egymáshoz. Az 1. osztályban kicsit másként alakult az ismerkedés - a mese után a két iskola diákjai párba rendeződtek, és a mese választott szereplőit színezték ki közösen. Nem volt jó vagy rossz színezés, csak színes gondolatok, mosolyok és egymás felé nyitó tekintetek. A gyerekek gyorsan megtalálták a közös hangot: lelkesen segítettek egymásnak a színezésben, megosztották a ceruzáikat, sőt, volt, aki már a következő találkozást kezdte tervezni. A Gregor iskola beszámolója alapján az integráló környezetben tanuló gyermekek számára felejthetetlen élményt nyújtott a látogatás. Ezen a napon, a gyermekek azon oldalát ismerhették meg, melyek tanítási órákon nem kerülhetnek felszínre. Kinyíltak, elfogadták újonnan megismert társaikat, mély érzések születtek meg bennük. Már a búcsú pillanatában azt kérdezték, „Mikor jövünk legközelebb?” A következő napokban több tanítási órán át foglalkoztunk a témával, rengeteg kérdés merült fel bennük, melyeket azóta is bátran fel mernek tenni, nyíltan tudunk ezekről beszélgetni. Az ilyen típusú integrációs programok nem csupán élményt nyújtanak, hanem tudatosan támogatják a gyermekek személyiségfejlődését és szociális kompetenciáinak alakulását is. A gyerekek természetes nyitottsága, kíváncsisága és segítőkészsége kiváló alap arra, hogy már kisiskolás korban olyan értékeket közvetítsünk számukra, mint az empátia, az elfogadás és a közösséghez tartozás fontossága. Ha ezeket az értékeket kisgyermekkorban megalapozzuk, akkor egy olyan társadalmat építhetünk, ahol mindenki helyet kap – függetlenül attól, honnan jött vagy milyen képességekkel bír. Bízunk benne, hogy lesz még folytatás. Majoros Éva- Szabadosné Kotogány Erika – Zsarkó Mária
This site was created with the Nicepage