Szegedi Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda és Általános Iskola

Nyitvatartás:
 Hétfőtől - Péntekig 7:00-18:00

Kéken ragyogott a Bárczi EGYMI is az Autizmus Világnapján

 

 

Április 2. minden évben az Autizmus Világnapja. Az ENSZ határozata jelölte ki ezt a napot azzal a céllal, hogy felhívja a világ figyelmét az autizmusra, amely tízmilliókat érint a Földön. A „Ragyogj kéken!” - kampány célja, hogy minél többen megértsék és elfogadják az autizmussal élőket.

A Bárczi EGYMI idén 402 méteres futást szervezett a Zápor-tó köré a világnap alkalmából. A 402 méter utalt a 04. 02. dátumra, a tó mint helyszín pedig a kék színre. Sokan az Esőember című filmből ismerik az autizmust, a Zápor-tó így igazán találó figyelemfelhívás céljából. A filmben szereplő Raymond-ot hívta testvére Rain man-nek, ami esőembert jelent, innen ered a híres elnevezés. Nem minden autizmusban érintett ember pont olyan, mint a film főszereplője. Az autizmusra utaló viselkedésjegyek és az értelmi képesség is a nagyon alacsony szintűtől a magasig terjedhet. Az autizmus spektrumzavar kifejezés arra utal, hogy az autizmusnak nagyon sokféle megjelenési formája van.

A tó körüli futásnál is megjelent ez a sokszínűség. A kék különböző árnyalataiban futottak, sétáltak gyerekek és felnőttek. Nem számított, hogy ki érintett az autizmusban és ki nem. A program nagy sikert aratott! Az utat kék lufik és kék ruhás segítők jelölték, a célban kék zászlót lengettek. Minden befutó egy kék szívecske formájú „Bárczi-érmet” kapott és közös fénykép is készült osztályonként, csoportonként. Sok szülő is csatlakozott a futáshoz, így igazi futófesztivál hangulata volt a programnak. Az osztályok közösen kék zász6ót készítettek és kék krétával lehetett rajzolni az aszfaltra kísérőprogramként.

A világnaphoz kapcsolódóan a már hagyománynak számító közös, kék pólós fényképek is elkészültek az intézmény apraja-nagyja részvételével, ezúttal drónnal az iskola tető magasságából. Az utazó gyógypedagógusi hálózat kék tájékoztató füzettel segíti a többségi intézményeket az autizmusban érintett tanulók nevelésében-oktatásában tanácsaik és a fejlesztő órák mellett. Az érdeklődő intézményekben szívesen tartanak szemléletformáló előadásokat, órákat is.