Nyitvatartás: Hétfőtől - Péntekig 7:00-18:00
Iskolánk bemutatása
Az általános iskolában három tagozat működik, ahol kisebb létszámú osztályokban tanulhatnak a diákok. Ezek a tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott és autizmus specifikus osztályok.
A tanulásban akadályozott tanulók tagozatán 1-8. évfolyamig fogadjuk a tanulásban akadályozott, az integrálható autizmus spektrumzavarral élő, az érzékszervi sérült, a mozgássérült, illetve a pszichés fejlődési zavarral küzdő tanulókat. A tagozaton folyik tehetséggondozás és különböző fejlesztések, valamint számos versenylehetőséggel is élünk. Legfontosabb célunk a tanulók képességeinek kibontakoztatása és hátrányaik kompenzálása. Alkalmazott módszereink és terápiáink közé sorolható a Meixner Ildikó-féle olvasástanítási módszer, páros és csoportmunka, egyéni képességekre épülő differenciálás, projekt szemléletű oktatás, komplex gyógypedagógiai fejlesztés és logopédiai fejlesztés.
Az értelmileg akadályozott tanulók tagozatán négy tanulócsoport működik évfolyam összevonással, ahová az értelmileg akadályozott tanulók járnak. Előtérbe kerülnek a játékos tanulási módszerek, amelyeket az egyéni haladási ütemhez igazítunk. Kiemelt figyelmet fordítunk az egyénre szabott terápiás eszközök, eljárások alkalmazásával a képességstruktúra hiányosságainak kompenzálására egyéni és kiscsoportos formában. A tanulóknál a játékos tanulást helyezzük előtérbe, az órákba beépítünk új módszereket IKT eszközök felhasználásával. Célunk a tanulók egyéni haladási üteméhez igazodó, az önmagához mért fejlődést értékelő, sikerélményt biztosító, a reális életlehetőségeket folyamatosan szem előtt tartó nevelés-oktatás. Fontosnak tartjuk a kommunikációs és szocializációs képességek fejlesztését, valamint a praktikus készségek megszerzését. Ezekhez alkalmazott terápiás módszereink a habilitációs-rehabilitációs foglalkozások, logopédiai terápia, szomatopedagógiai fejlesztés, gyógytestnevelés, gyógytorna és mozgáskotta.
Az autizmussal élő tanulók tagozatán hat tanulócsoportban történik a fejlesztés. A tantermek strukturálása az adott csoportprofilnak megfelelő, az alkalmazott módszerek, eszközök pedig autizmus specifikusak. Egyéni tanmenet és egyéni fejlesztési terv alapján történik az autizmusban érintett tanulók nevelése-oktatása, az igényeiknek leginkább megfelelő, protetikus környezetben. Legfontosabb céljaink az autizmusban érintett gyermekek esetében: a biztonságos, bejósolható környezet kialakítása, az egyéni napirendek használata, a szociális és kommunikációs készségek egyénre szabott fejlesztése, a nemkívánatos viselkedéselemek minimálisra csökkentése, az elfogadható viselkedések kialakítása, az önállóság fokozása az önkiszolgálási tevékenységek során, a képességek egyénre szabott fejlesztése. Kommunikációt és szocializációt támogató eszközeink: képes napirend, szabálykártyák, folyamatábrák, játékválasztó tábla, én-könyv, személyes napló, értékelő füzet, illetve zsetonos jutalmazási rendszer. Terápiás módszereink közé tartozik az autizmus-specifikus egyéni fejlesztés, augmentatív és alternatív kommunikációs módszer, babzsák fejlesztő program, színeskotta zeneterápia és állatasszisztált lovasterápia.
This site was created with the Nicepage