Nyitvatartás: Hétfőtől - Péntekig 7:00-18:00
„Mitől jó egy nap? Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk.
És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet, hogy még jobb, mint a mai.”
Janikovszky Éva
Az optimizmus hónapjában elsős tanítványaim megismerték és lassan megszokták az iskolai környezetet. Már nagyon várták, hogy részt vegyenek egy hosszabb őszi sétán az iskola környékén, ahol megfigyeltük a természetben élő növényeket, az őszi természet változásait, őszi terméseket ( gesztenye, makk) gyűjtöttünk és játszottunk egy jót a közeli játszótéren. Az iskolán kívül szerzett közös élmények is nagyon fontosak a tanítványaink életében, hiszen színterei az egymástól való tanulásnak és pozitív töltetet adnak a mindennapokban. Az itt gyűjtött termések a közös játékokhoz, barkácsoláshoz és a matematika órai vetélkedőhöz lettek felhasználva, így a korábbi közös pozitív élmény folyamatosan előkerült, nem csak a beszélgető körök során.
A szabadidő hasznos eltöltése is vidámabbá, optimistává tesz mindenkit, ehhez az alfa generációs tanítványaim legtöbbször a számítógépet, vagy a telefont használják, a mozgásos feltöltődés elmarad. A megfelelő motiváló alkalmazások és kisfilmek kiválasztásában nekünk gyógypedagógusoknak kiemelt feladatunk van. Októberben megismertük az egyperces ismeretterjesztő sorozatot: Erdő Ernő bácsi meséit. Célom volt, hogy az erdő csodálatos élővilágával megismerkedjenek tanítványaim, így bátrabban menjenek el kirándulni, túrázni a szüleikkel a jövőben, közben óvják, védjék a természetet.
Az alkotás öröme is nagyon fontos minden gyermek életében, főleg ha az közös élmény és az ízek varázsával is párosul. Ehhez megismertünk a Miniséf sorozat segítségével néhány egyszerűen és biztonságosan elkészíthető receptet. Pl.: szendvicsek, kígyó snidling nyelvvel, kókuszgolyó, forró csoki, színes jégkockák… Mindez motiváló volt tanítványaim számára, így otthon néhányan elkezdték az alkotást szülők segítségével, emellett az utóbbi időben minden ételt örömmel megkóstolnak a menzán, próbálják azok összetevőit kitalálni.
Természetesen a tanulást segítő oldalak sem maradtak el, hogy minél több játékos gyakorlással könnyebb legyen az ismeretek bevésése. Nagyné Nyári Orsolya logopédus kolléganő által összegyűjtött online játékokkal segítettem az artikulációs hibák javítását a magyar órákon, ill. otthoni gyakorlásra is megosztásra kerültek ezek a játékok. A makacs hibák kiküszöbölése hosszabb időt vesz igénybe, így próbáltam a tanítványaim türelmét, kitartását fejleszteni ehhez. Októberben a korábban tanult nyelvtörőkkel és beszédfejlesztő mondókák segítségével ügyesítettük a beszédszerveket, ill. egymásnak tanítottak a gyermekek nyelvtörőket. Sokat nevettünk, hiszen a közösen készített vicces képek segítették a tanulást, mindannyian téveszthettünk, így a hibázást is könnyebb volt számukra elfogadni.