Nyitvatartás: Hétfőtől - Péntekig 7:00-18:00
A Szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI, Óvoda és Általános Iskola Utazó Gyógypedagógusi Hálózata kiemelt feladatának tekinti a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók sokoldalú fejlesztése mellett az őket tanító pedagógusok szakmai támogatását is.
2024 utolsó gyógypedagógiai előadásait december 18-án az Utazó Gyógypedagógusi Hálózat intézményközi szakmai fórumán tartottuk meg a Szegedi Bárczi EGYMI szervezésében jelenléttel és online formában pedig bázisintézményi programunk valósult meg ugyanezen a napon.
A Szegedi Járásban dolgozó gyógypedagógusok számára az állatasszisztált terápiák lehetőségeiről beszélt Dusik-Balázs Dóra gyógypedagógus, logopédus és Soma. Az autizmus tüneteiről és integrációban alkalmazható pedagógiai javaslatokról hallhattak a résztvevők Gabriella Harkai gyógypedagógus jóvoltából. Az online megvalósuló bázisintézményi programunkon Tóth Diána utazó gyógypedagógus, Boldogságóra nagykövet tartott előadást a program integrációs közegben történő megvalósításáról.
Dusik-Balázs Dóra, logopédus, gyógypedagógus, terápiás kutya felvezető „Kutyaterápia alkalmazási lehetőségei az intézményekben” című előadása fókuszában a feltételrendszer, szabályozás és a fejlesztési területek álltak. Előadását sajátélményű bemutató zárta, amelyet Somával valósítottak meg a vendégek legnagyobb örömére.
Harkai Gabriella, autizmus spektrum pedagógiája szakirányos, okleveles, szakvizsgázott gyógypedagógus „Együtt az iskolapadban? – IGEN! Módszertani segítség és gyakorlati tanácsok autizmussal élő, integráltan nevelt és oktatott gyermekek és tanulók esetében” című előadásának célja az érintett gyermekek iskolai részvételének akadálymentesítésének hatékony gyógypedagógiai módszertani lehetőségeinek bemutatása. A résztvevők szemléletes módon megismerkedhettek a szenzoros érzékenység fogalmával, az autizmussal élők esetében oly gyakran tapasztalható mindennapi életüket befolyásoló nehézsséggel. Ismereteket szerezhettek gyakorlati példákon keresztül az autizmus klínikai képének változatosságáról valamint a viselkedéses képet meghatározó kognitív mehanizmusok sérüléséröl. Az autizmus - specifikus módszertan, a protetikus környezet elemei a gyakorlatban már sikeresen alkalmazott eszközök fényképeinek és azok használatának módjának magyarázatával került bemutatásra. „Miként tanítsuk az elme olvasását autizmussal élő gyermekeknek? „ (Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin, 2003) gyakorlati kalauz áttekintésével az autizmussal élők szocio-kommunikációs készségeinek minőségi eltérésének csökkentésének hatékony tanítási a segédanyagával és annak használatával ismerkedhettek meg a jelen lévő pedagógusok.
Tóth Diána a Boldogságóra Program célja, elmélete bemutatása után saját gyakorlati tapasztalatokat osztott meg az érdeklődőkkel, hiszen az integrációban sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztésébe is beépíti a programot.
Az intézményközi szakmai fórum és a bázisintézményi program sikerét is bizonyítják a pozitív visszajelzések, amelyeket kapott az intézmény és az előadók a programokat követően
This site was created with the Nicepage