Nyitvatartás:
Hétfőtől - Péntekig 7:00-18:00
Izgalmas napot töltöttek tanulóink oktatási és ipari robotok
kipróbálásával a NTP- INNOV-21- 0204
"eDigiT5K" - Esélyteremtés digitális tanulási környezet
kialakításával kettős különlegességű tanulók körében című pályázat keretében.
Különjáratú busszal érkeztünk Budapestre az Abacusan Stúdióba, ahol egész
délelőtt oktatási robotokkal ismerkedtünk és gyakoroltuk a programozást is a
robotika foglalkozások keretében. Az itt elfogyasztott bőséges és finom ebéd
után utaztunk tovább Törökbálintra a FANUC Hungary Kft-hez. A gyár világvezető
a robotikában, CNC-rendszerekben és a gyárautomatizálásban.
Az Abacusan Stúdió programjai a természettudományos,
informatikai, technikai, matematikai és művészeti területekre fókuszálnak, de a
szociális kompetenciák, a szövegértés és a finommotorikus készségek
fejlesztésére is törekszenek. A délelőtt első felében a 3 csapat
forgószínpadszerűen vett részt a foglalkozásokon.
A tanulók által már ismert ArTec robotok egész csapata várt
minket az egyik teremben változatos élőlényeket, tárgyakat és épületeket
formázva. Az ArTec robotok motorból, építőkockákból, nagy méretű
építőpanelekből, fogaskerekekekből, fogaslécekből, forgótengelyekből,
kerekekből, csúszdákból, érzékelőkből, LED-lámpákból és hangszórókból épülnek
fel. A megépített robotokkal ismerkedtünk meg közelről és keltettük őket
életre.
A következő helyszínen az Intelino okosvonatot színkódokkal
programoztuk és mobilapplikációval irányítottuk. Az eszköz fejlett robottechnológiával
és a funkciók lenyűgöző listájával megpakolt, Scratch 3.0-ban és Pythonban
programozható.
A harmadik állomáson a robotautónak a színes pályaelemekkel
mi magunk terveztük meg az útját, a különböző színek a jármű számára más és más
jelentéssel bírtak. A tervezés után közösen izgultunk, hogy az okosautónk célba
ér-e, elég körültekintően építettük-e meg neki a pályáját a nagyméretű színes
lapokkal. Szünet után párosával ültek számítógépekhez a tanulók. Scratch alapú,
grafikus programozási felületen dolgoztak és keltették életre a járműveket,
állatkákat. Itt a főszerep már az algoritmikus gondolkodásé volt, és
megismerkedtek az alapvető programvezérlési elemekkel, változókkal, matematikai
és logikai műveletekkel, és ezek használatával.
Délután gyárlátogatáson vettünk részt a FANUC-nál,
megtekintettük és ki is próbáltuk a bemutatóterem ipari robotjait és
szerszámgépeit. Itt megtapasztaltuk, hogy a robotikának milyen nagy szerepe van
életünkben, az ipar és a gyárak működésében. Óriási élmény volt a
világszínvonalú, modern technológiával működő gyárban körbenézni, a szakszerű
körbevezetés után pedig több ipari robotot ki is próbálhattunk. A tanulók csak
nehéz szívvel hagyták ott a gyárat és a robotokat. Nem távoztunk üres kézzel a
gyárból, ajándékcsomagot kapott mindenki FANUC-felirattal ellátott hasznos
tárgyakkal.
Egyik tanuló a nap végén úgy fogalmazott, hogy ez volt élete
legjobb napja eddig. A kettős különlegességű, sajátos nevelési igényű tanulók
számára a digitális kompetenciafejlesztés mellett azért is jelentett óriási
élményt ez a nap, mert általa kinyílt számukra a világ!
Retkes Edit
gyógypedagógus
created with
WordPress Website Builder .