Nyitvatartás: Hétfőtől - Péntekig 7:00-18:00
Code Week, amikor a kódolásé a főszerep
Intézményünk idén is csatlakozott az Európai Code Week eseményhez, amikor az őszbe digitálisan is belekóstolunk. A Meet and Code pályázatára sikeresen neveztünk online rendezvényötleteinkkel az őszhöz kapcsolódó iskolai programsorozatként. A „Fall in IKT”, „Anima(l)tion”, „MuzsIKT”, „SzüNETelő szüretelő”, és „RoboTéka” fantázianeveket viselő projektek komplexen járták körbe az ősz, mint évszak témakört. A rendezvénysorozat kettős célt valósított meg: A programozást, technológiát és digitális kultúrát játékos módon építettük be az iskolai életbe, miközben a tanulók képességeit komplex módon fejlesztettük.
Az ősz tele van színekkel, ízekkel, illatokkal, hangokkal. Őszi projektjeink első állomásán az ízek-színek ejtették rabul a gyermekeket a gyümölcsök és termések segítségével. Körüljártuk a formákat Ozobot segítségével, online feladatokkal színezzük, puzzle-ként összeraktuk, csoportosítottuk és válogattuk, gyümölcssalátaként mixeltük őket. A méhecskék segítségével szálltunk virágról gyümölcsre, fáról termésre, így közben természettudományos ismereteket is felidéztünk. A méhecskékkel vezérelt térbeli/síkbeli tájékozódás, algoritmikus gondolkodás fejlesztése mellett az idői tájékozódás fejlesztése is online valósult meg a változatos és szemet gyönyörködtető feladatok segítségével.
Az Anima(l)tion elnevezésű rendezvény során a tanulók megismerkedhettek az őszi-téli időszak, állatok életére gyakorolt hatásaival. Videók és szövegek segítségével bővíthették ismereteiket, s a tudásukat interaktív feladatokkal tesztelhették. Az érdeklődök különféle alkalmazások használatával képregényt is készíthettek, majd rókákat és medvéket kelthettek életre a kiterjesztett valóságnak (AR technológia) köszönhetően. A tanulók felelősségvállalását a közvetlen és tágabb környezetükben élő állatokért a robotméhecske által igyekeztünk erősíteni, aminek irányításával segíthettek az állatoknak felkészülni a télre (makkot gyűjteni a mókusnak, elvezetni a medvét a barlangjába).
Az SNI tanulók oktatása során jelentős szerepet játszik a zene terápiás hatása. Őszhöz kapcsolódó zenei projektünkben a tanulók felidézhették, megismerhették az évszakhoz fűződő dalokat, zenei kvízt oldottak meg. A Zenesziget alkalmazás segítségével a tanulók megerősítették speciális színeskotta módszeréhez kapcsolódó ismereteiket, online zongorán eljátszották kedvenc őszi dalaikat. Egy kihívás keretében arra kértük a tanulókat, hogy készítsenek egy interaktív plakátot kedvenc őszi daluk megjelenítésére.
A hagyományos és modern technológiák összevetését bemutató digitális szüreti projektben interaktívan jártuk végig a szőlő útját a szőlőültetvénytől a boros palackig. A videók és játékos feladatok, kvízek segítségével felidézték a hagyományokat, megismerték a nők és férfiak hagyományos szerepeit a szüreti tevékenységben, eközben fejlődött idői tájékozódásuk is. Ezt követően összevetették a technológiai fejlődés hatását a mezőgazdaságra és a társadalomra. Végül interaktív térképen fedezték fel a hazai borvidékeket és borrégiókat és Kahoot-kvízben tesztelték a tudásukat.
Napjainkban szinte lehetetlen elképzelni mindennapi életünket számítógépek, okostelefonok és az internet nélkül. Éppen ezért fontos, hogy a tanulók el tudjanak igazodni az interneten található rengeteg információ között. A tájékozódás mellett a biztonságos internethasználat is kiemelt jelentőségű. A Robotéka program keretén belül videók segítségével ismerkedtek meg a diákok a biztonságos internethasználattal. Majd különböző kvízekkel tesztelték új ismereteiket. Figyelemfelhívó képregények is készültek, amik az internetezés veszélyeire hívják fel a figyelmet.
Köszönjük a közös munkát!
A digi-csapat tagjai: Retkes Edit, Mucsiné Erdei Mónika, Antal Gabriella, Huczekné Lólé Vivien, Vreckó Zsófia és Varga Andrea gyógypedagógusok
Sample Text
created with