Nyitvatartás: Hétfőtől - Péntekig 7:00-18:00
A Gyógypedagógiai Utazó Tanári Hálózat a Szeged és Térsége oktatási, nevelési intézményeibe integrált sajátos nevelési igényű gyermekek szakellátását sérülés specifikusan biztosítja, illetve az integráció folyamatát segíti. Az integrációt segítő gyógypedagógus feladata a kapcsolattartás az integráló intézmény vezetőjével, pedagógusaival, szülőkkel. Részt vesz a gyermek speciális igényeinek megfelelő környezet kialakításában, a szükséges taneszközök kiválasztásában. Egyéni fejlesztési terv alapján terápiás fejlesztő tevékenységet végez, melyet rendszeresen értékel, figyelembe véve az integráló pedagógus észrevételeit, tapasztalatit.
„A sajátos nevelési igényű gyermeknek, tanulónak joga, hogy különleges bánásmód keretében állapotának megfelelő pedagógiai, gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai ellátásban részesüljön attól kezdődően, hogy igényjogosultságát megállapították” (47. § (1) 2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről). A különleges bánásmódnak megfelelő ellátást a szakértői bizottság szakértői véleményében foglaltak szerint kell biztosítani.
Utazó Gyógypedagógus Hálózatunk keretében, 27 fő gyógypedagógussal, azoknak a sajátos nevelési igényű gyerekeknek, tanulóknak az ellátását végezzük, akiket az óvoda, iskola integráltan nevel, oktat. A jogszabályban megfogalmazottak szerint e munka keretében szakmai módszertani felkészítést végzünk, konzultációs lehetőséget biztosítunk a pedagógusoknak, illetve fejlesztő foglalkozásokat tartunk a gyermekek, tanulók számára.
Gyógypedagógiai módszertani intézményként – igény esetén - felkészítés nyújtunk befogadó óvodák, iskolák tantestülete számára előadás, továbbképzés keretében.
Az ellátás helyszíne
Az ellátás célcsoportja
Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodás kortól a tankötelezettség végéig, akiknek ellátási jogosultságát a szakértői és rehabilitációs bizottságok határozzák meg.
Az ellátottak köre
Az utazótanári szolgálat személyi feltételei
A fogyatékosság típusának megfelelő végzettségű gyógypedagógus
Tárgyi feltételek
Az ellátás formája
Az ellátás időkerete
Heti rendszerességgel a sérülés specifikumától és az ellátás komplexitásától függően 2-3 óra. Az utazó gyógypedagógus órarendjének összeállításánál figyelembe vesszük a gyermekek
Minden tanév elején a gyermekkel foglalkozó szakemberek team megbeszélés keretében tájékoztatják a többségi intézmény vezetőjét a fejlesztésekről és egyeztetik órarendjüket.
Az ellátás tervezése
Egyéni fejlesztési terv alapján a jogosultságot meghatározó Szakértői Bizottságok szakvéleményére és a folyamatos gyógypedagógiai diagnosztizálásra építetten is.
Az utazó gyógypedagógus feladata
A szülőkkel való kapcsolattartás
A gyermekkel való foglalkozás
Többségi intézmények pedagógusaival való kapcsolattartás
Szakmai felkészültség, kapcsolattartás
This site was created with the Nicepage